Általános SZerződési Feltételek

 

  1. Általános Rész

 

  1. A Szolgáltató:

Cégnév:  Apatitdent  Egsészségügyi Szolgáltató Kft
Székhely:  1042 Budapest, Árpád út 68. 2. em. 1.
Szolgáltatásnyújtás helye:  1042 Budapest, Árpád út 68. 2. emelet  1.
Cégjegyzékszám:  01-09-881088, Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám:  13943600-1-41
Ügyvezető igazgató:  Dr Csuta Gábor ( orvosi nyilvántartási szám: 57184)
Telefonszám: 06 20 800 1891
Honlap, E-mail cím: www.apatit.hu, drcsuta@apatit.hu

  1. Tárgya

       Jelen ÁSZF meghatározza az Apatitdent Kft. által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit, tartalmazza a szolgáltatások részletes bemutatását, az elszámolás, a fizetés szerződéses feltételeit.

  1. Hatálya

       A Szolgáltató hatályos ÁSZF dokumentumot a váróteremben és honlapján közzéteszi és kérésre hozzáférhetővé tenni. Érvényessége a közzétételtől kezdődően határozatlan ideig tart, a Szolgáltató Működési engedélyében feltüntetett helyen és abban meghatározott fogászati járóbeteg ellátásra terjed ki, személyi hatálya a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló ügyfélre terjed ki.
Szolgáltató jogosult ÁSZF egyoldalú módosítására, erről közzétételben (várótermi tájékoztató, honlap) tájékoztatja Ügyfeleit. Ebben az esetben az Ügyfél jogosult a szerződéses kapcsolat felbontására.

  1. Az ÁSZF kötelező jellege

       A Szolgáltató és Ügyfelei közötti ügyletek tartalmát az ÁSZF és az egyes szerződések határozzák meg, melyek kötelező jellegűek, de azoktól kölcsönös megegyezéssel, egybehangzó nyilatkozatta, a jogszabályok keretein belül a felek eltérhetnek.

 

 

  1. Jogviták rendezése

       A felek vitás kérdéseket elsődlegesen békés úton kísérlik meg rendezni. A Szolgáltató a Panaszkezelési Szabályzatának megfelelően köteles írásban rögzíteni az Ügyfélnek a Szolgáltató által nyújtott ellátással, szolgáltatással kapcsolatos panaszait, melyet Szolgáltató Ügyvezetője köteles kivizsgálni és 15 napon belül írásban megküldeni annak eredményét és megoldási javaslatát.  Amennyiben a vitás kérdés továbbra is fennáll, bármely fél kezdeményezheti a Budapesti Békéltető Testület segítségének igénybevételét, melynek elérhetősége:

 

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
Honlap, E-mail: www.bekeltet.hu, bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: 06 1 488 2131

 

       Amennyiben a fenti eljárás nem vezet eredményre, a Felek jogvita rendezésére a Fővárosi Bíróság kizárólagos hatáskörét, illetékességét kötik ki, közöttük a magyar jog az irányadó. A jogviták rendezése magyar nyelven történik.

  1. Fogalmak

 

    1. Szolgáltató: Apatitdent Kft
    2. Ügyfél: az Egyedi Szolgáltatási Szerződésben megnevezett páciens, illetve annak hiányában a szolgáltatást igénybevevő páciens
    3. Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF): a szolgáltatásra és annak igénybevételére vonatkozó egységes feltételrendszert, valamint a Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszony szabályozását tartalmazó dokumentum.
    4. Egyedi Szolgáltatási Szerződés (ESZ): A szolgáltatás előtt, alatt és után kiállított valamennyi jogi nyilatkozat összessége,  amely a fogászati ellátás során a Szolgáltató által meghatározott nyomtatványok ("Általános Egészségi állapotot felmérő kérdőív", "Fogászati kezelőlap", "Kezelési terv, árajánlat", Beleegyező nyilatkozatok, Garanciajegyek, Betegtájékoztatók, stb), melyet Ügyfél vagy törvényes képviselője vagy/és Szolgáltató aláírásával ellát. A Szolgáltató az Ügyfél közötti ÁSZF szerinti szerződés akkor is létrejön (ráutaló magatartással), amennyiben ESZ aláírására valamilyen okból nem kerül sor.
    5. "Általános egészségi állapotot felmérő kérdőív": az Ügyfél által kitöltött dokumentum, amely tartalmazza Ügyfél személyi adatait, információkat egészségi állapotáról, kórelőzményeiről, amely információk befolyásolják és megalapozzák a további gyógykezelést.
    6. "Kezelési terv, árajánlat": a kezelőorvos által felmért fogászati anamnézist, az ez alapján javasolt és az Ügyfél által elfogadott egyes kezeléseket és azok térítési költségeit tartalmazó űrlap.
    7. "Fogászati kezelőlap": az elvégzett kezelések időrendi dokumentálására szolgáló űrlap, amely Ügyfél tulajdona
  1. ÁSZF módosítása

 

            Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, amely elsősorban jogszabályváltozások, szakmai előírások,  változása esetén következik be. 

  1. Általános Szerződési Feltételek

Fogászati járóbeteg ellátásra, fogászati szolgáltatás nyújtására

  1. Általános rendelkezések

       A Szolgáltató nyilatkozik, hogy rendelkezik a szolgáltatás nyújtásához szükséges hatósági működési engedélyekkel, feltételekkel.
A Szolgáltató nyilatkozik, hogy alkalmazottai (fogorvos, asszisztens) rendelkeznek a tevékenységük végzéséhez szükséges végzettséggel, igazolásokkal, működési engedélyekkel, szakmai felelősségbiztosítással.
Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett teljesíti az ESZ szerint vállalt szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és az Ügyfél által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
A felek kifejezetten megegyeznek abban, hogy a Szolgáltató tevékenysége során alvállalkozók (pl fogtechnikus) szolgáltatását is igénybe veszi, akinek a tevékenységéért úgy felel, mintha saját maga látta volna el. Ezeket a közvetített szolgáltatásokat változatlanul értékesíti Szolgáltató nem feltétlenül alvállalkozói áron Ügyfél részére.
A felek az Ügyfél által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás/ok/, ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képező ESZ szerinti tartalommal határozzák meg.
Amennyiben az ESZ mást nem tartalmaz, az egyedi szolgáltatási szerződést a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor az aktualizált ESZ-ben rögzített feltételek szerint.
A Kezelési terv a Szolgáltató javaslatán alapul, melyet Ügyfél külön erre irányuló kifejezett nyilatkozat nélkül azzal hagy jóvá, hogy a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik. A Kezelési tervtől Szolgáltató jogosult önállóan eltérni, azonban nagyobb szakmai eltérések esetén köteles előzetesen a Megrendelővel egyeztetni. A kezelési terv változása maga után vonhatja a kikalkulált árajánlat automatikus módosulását. 

  1. Felek jogai és kötelezettségei:

       Ügyfél az "Általános egészségi állapotot felmérő kérdőív" és/vagy "Kezelési terv, árajánlat" űrlapok aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte. Jelen ÁSZF és ESZ dokumentumok együttesen tartalmazzák a szerződő felek szerződéses megállapodását. Az ÁSZF és az ESZ dokumentumokban nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.

 

    1. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

       A Szolgáltató a kezelési tervet orvosilag indokolt esetben jogosult bármikor módosítani. A módosításokról és azok okairól a Szolgáltató köteles az Ügyfelet tájékoztatni és a módosítást dokumentálni.
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy a kezelést kártérítési, kárpótlási kötelezettség nélkül bármikor megszakítsa, ha az Ügyfél egészségi vagy mentális állapota a kezelést akadályozza, illetve ha lejárt tartozása áll fent a Szolgáltatóval szemben.
Szolgáltató az általa okozott kárért köteles helytállni a hatályos polgári jog és a speciális szakmai és felelősségbiztosítási szabályok szerint, a kárfelelősségi kizáró nyilatkozatot a jelen Általános szerződési feltételekben és az egyes kezelési terveken kell feltüntetni. 

 

    1. Az Ügyfél jogai és kötelezettségei

       Az Ügyfél köteles személyi adataiban, egészségi állapotában bekövetkező változásokat a Szolgáltató tudomására hozni, nem titkolhat el betegségeket. 
A kezelések során a Ügyfél - saját felelősségre - bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), illetve a kezelés abbahagyását. Ebben az esetben az Ügyfél csak azért a kezelésért, szolgáltatásért köteles fizetni, melyet a felmondás közléséig igénybe vett.
Az Ügyfél, amennyiben aláveti magát a kezeléseknek, köteles Kezelőorvosával együttműködni, annak, valamint a betegtájékoztatók javaslatait betartani.
Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy az egyes fogászati kezeléseknek lehetnek előre nem látható kockázatai és szövődményei. A Szolgáltató igyekszik megelőzni a kezelés során esetlegesen előforduló kockázati tényezőket, de teljesen kiküszöbölni nem tudja. Az egyes kezelések kockázatait szolgáltató ismerteti ügyféllel.
A Szolgáltató a rendelőben jól látható helyen kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót, valamint a betegjogi képviselő elérhetőségét. 

  1. A szolgáltatás ellenértéke

       A Szolgáltató az egyes fogászati kezelések díjait közzéteszi a váróhelyiségben és honlapján, azonban ez csak tájékoztató jellegű, a konkrét térítési díj a betegvizsgálat és konzultáció során kerül megállapításra.  A pontos térítési díj a "Kezelési terv, árajánlat" űrlapon, illetve a kezelés elvégzését követően kerül rögzítésre, számlázásra.
A szolgáltatás ellenértékének megfizetése az egyes kezelések elvégzését követően történik készpénzfizetéssel, vagy átutalással (POS). A térítési díj megfizetésével, a számla és Garanciajegy aláírásával Ügyfél igazolja szolgáltatás teljesítését és a számla átvételét.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a "Kezelési terv, árajánlat" űrlapon, illetve a konzultáció során megállapított kezelések és díjtételek a kezelés során előálló szakmai okok (pl előre nem látható beavatkozások szükségessége) miatt módosulhatnak.

 

  1. Garancia

       A Szolgáltató az egyes beavatkozásokra meghatározott garanciát ad. A garanciális feltételeket, időtartamokat és tudnivalókat közzéteszi az Ügyfelek által elérhetően a váróban és honlapján. Fogpótlás esetén írásos garanciajegyet állít ki Szolgáltató.

 

  1. Adatvédelem

       Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató az Ügyfél által megadott és az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja ki, az egyéb adatokat üzleti titokként kezelje, nyilvántartsa.
Az Ügyfél tudomásul, hogy a biztonsági okokból a Szolgáltató a Rendelőben videokamerás megfigyelést alkalmaz.
Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy személyi és elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse.  Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy Ügyfél ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki. 

 

 

 

2015.10.14